COPA is more than a game. 18 beautiful wooden bowls made of beech, maple and walnut and a box full of white beans make easy and variable repertoire for four different games. Each of the four games of ...
COPA
COPA

COPA is more than a game. 18 beautiful wooden bowls made of beech, maple and walnut and a box full of white beans make easy and variable repertoire for four different games. Each of the four games of COPA has its own character, because each comes from a different game discipline. Due to its diversity, COPA is a family game as well as a two-person game.
Game materials
18 wooden cups
ca. 90 beans
1 game tablett
1 box for the beans
4 rules for different groups of age (aged 7 years and above)
Duration: 10 - 30 mins.
42,00 €
Authors: Steffen Mühlhäuser, Daniel Krieg, Fred Horn
KALA
Two players sow and harvest the beans in a square of 16 cups. The bonus is an extra cup for each player to move over the game field. Four beans, taken from the general supply, are sown in each turn. The turn always starts in your own shell, which is set for completion. Who will reach a full bowl with the last of his seed bean, is allowed to empty it. The cleverer a player`s plan to change positions of his personal cups, the bigger the harvest.
RONDA
Filled with different amounts, they are arranged in a circle. As in a memory game always two shells are now revealed. Who discovers the same amount of beans twice, may put one of his own beans below. Shell over and go on. Because the amount of beans is always changing, the search is a funny confusion. Who keeps the overview in the shell circuit will get rid of his beans the first and win the game.
HOPPER
In this game of skill the players make the beans fly! A unique throwing: technique catapults the beans from the edge of the table into the cups. Who hurls the fourth bean in a bowl, may get it out of the field. It`s fast and furious and exciting! The object of the game is to “shoot down” as many cups as you can!
DA CAPO
The great beans bluff! Everyone`s hands are in the table, but how many beans are hidden in the hands? On the count of three, the players show their hands … Who shows most beans may fill one of his bowls. Are two players showing the same number, they lose their beans and the third players may be pleased. The own stock of beans shall be well divided – it`s a far way to the target shell. In each round, the players try to outwit each other. Whoever succeeds in bluffing, while guessing his opponents` bluff, gets closer to the winning cup...
Copa erhält den Saarländischen Spielepreis
Ausgezeichnet wird ein Spiel, das im Vorjahr in Deutschland erschienen und familientauglich ist. Dabei sind kurze Regeln und schneller Einstieg ebenso wichtig wie der dauerhafte Spielspaß für die ganze Familie. - Diese Eigenschaften verknüpft COPA durch die vier unterschiedlichen Spielvarianten auf geradezu herausragende Weise.
Udo Möller - Spielelagune Saar e.V., August 2014
Bluffen mit Bohnen - Spielesammlung „Copa“ sorgt für restlose Begeisterung
Eigentlich spielen wir nicht mit Lebensmitteln. Für die wunderbare Mini-Spielesammlung „Copa“ von Steffen Mühlhäuser drücken wir aber beideAugenzu,nutzengetrocknete weiße Bohnen als Spielsteine – und sind restlos begeistert.
Laura Estelmann - DIE RHEINPFALZ, August 2014
... Verder zal je 4 verschillende spellen terugvinden in de handleiding, want met een paar potjes en bonen kan je meer doen dan jij alleen maar denkt.
Kris Vansant - Het Geel Pionneke, August 2014
Oh, wie schön! Wir haben 18 kleine, naturbelassene Holzschalen, eine etwas dunkler, eine etwas heller als die anderen, und 90 weiße Bohnen. Damit spielen wir vier Spiele. Beim klassischen Muldenspiel, verteilen wir geschickt Bohnen aus einer Schale in andere, um zum Schluss möglichst viele zu bekommen. Für ein Gedächtnisspiel merken wir uns, wie viele Bohnen unter welcher umgedrehten Schale liegen. In einem Biet- und Bluffspiel wollen wir mit unseren Bohnen eine möglichst lange Strecke legen. Und bei einem Geschicklichkeitsspiel versuchen wir, Bohnen in die Schalen zu katapultieren, die besonders viele Punkte bringen. Alles in allem sind die „Copa“ - Spiele nicht wirklich neu, aber so leicht zu spielen und so schön gestaltet, dass wir immer wieder gerne zu der kleinen Spielesammlung greifen.
Iris Treiber - Karlsruher Kind, Ausg. 2, Februar 2014
... Steffen-Spiele ist auch nach zehn Jahren immer noch ein Kleinverlag, etabliert zwar, aber ein kleiner Fisch, der seine ökologische Nische im großen Karpfenteich gefunden hat. Weshalb will ein Kleinverleger auf die Titelseite der spielbox? „Zum Zehnjährigen sollte es schon etwas Besonderes sein. Da ist einmal mein Jubiläumsspiel „Copa“, das schon eine größere Herzensangelegenheit für mich ist als die vielen Spiele davor. Dann möchte ich die Chance nutzen, um deutlich zu machen, dass unsere Spiele doch besonders sind, ganz anders als die anderen Spiele.“ Mühlhäuser sind dabei mehrere Aspekte wichtig, das Reduzierte, das sich im Design und der Materialauswahl widerspiegelt, das Schachtelkonzept, das keine Aufblähung kennt, die Produktion in Deutschland, die damit verbundene Wertigkeit nicht nur des Materials, sondern auch der Spielideen. Alles wird auf das Wesentliche reduziert, klassische Ideen werden manchmal aufgegriffen und erhalten in ihrer Variation eine neue Dimension. Für „Copa“ gilt zusätzlich, dass sich mit dem Material die unterschiedlichsten Spielideen verwirklichen lassen, ein Konzept, das der Autor schon einmal mit mehr als ein Dutzend Ideen für „Colomo“ verwirklicht hat. Er „wollte einfach einmal die Glocke läuten: Schaut her, wir machen ganz besondere Spiele!“
Wieland Herold - Spielbox
... Dieses Jahr wurde der Verlag zehn Jahre alt, und ließ sich nicht lumpen: mit Copa gibt es ein Spiel in einer größeren Schachtel als bei Steffen-Spiele bislang verwendet wurde, und in einem schlichten, edlen weiß. [...] Alles Material liegt gut und angenehm in der Hand, es macht richtig Spaß, mit den Holzschalen und Bohnen zu hantieren. [...] Vier völlig verschiedene Spiele, vier völlig eigenständige Konzepte, und alles mit demselben Spielmaterial. Eine gelungene Mischung, und das Material ist selbst so schön, dass man die Schalen, wenn man sie gerade nicht zum Spielen benötigt, in die Vitrine stellen möchte, so klassisch-schlicht und schön sind sie.
Roachware, Dez. 2013
... Fazit: Copa begeistert mit seinen haptischen Qualitäten - sowohl Schälchen, als auch Bohnen fühlen sich prima an – und bietet für verschiedene Spielerzahlen sehr unterschiedliche Varianten: Zu zweit wird taktiert, zu dritt am besten geschleudert. Und zu viert oder fünft macht das Bluffen am meisten Spaß. Copa ist ein würdiges Jubiläumsspiel.
Ludoversum, Nov. 2013
COPA - POWER BEANS
Go ahead – choose your beans!
The red bean extended game for COPA – the cups game With the red POWER BEANS, you can “spice up” the COPA bean choice, however you like! The extra beans can be used in ...
COPA - POWER BEANS

Go ahead – choose your beans!
The red bean extended game for COPA – the cups game With the red POWER BEANS, you can “spice up” the COPA bean choice, however you like! The extra beans can be used in all 4 game versions. They add some surprising effects to each set of game rules. And best of all: players using the beans are always at an advantage. Go ahead – choose your beans!
Game materials
COPA extended set in bag
Contents: 6 red beans
1 game rules
Only for playing with
COPA - the cups game!
1,50 €
Hopp
Hopping dice!
A hundred years ago there were popular games with small catapults shooting little caps into a grid with holes. It was a nice skill game for the whole family because even the youngest ...
Spiele.Neuheiten
Hopp

Hopping dice!
A hundred years ago there were popular games with small catapults shooting little caps into a grid with holes. It was a nice skill game for the whole family because even the youngest are just as likely to score points – chance always plays a part.
In our game variant, the little caps have become colourful wooden dice. With the help of wooden see-saws, you can shoot the dice into the ‘target box’. (The felt lining muffles any noise!) Depending on the position inside the grid, the dice hitting the targets score points. Special rules also apply for skilled players; no matter how much chance intervenes, the more you play, the easier it becomes to score hits and the bar can be raised higher. The dice and see-saws can be packed into the solid and lockable wooden box to take away.
Always ready to play!
Game materials
wooden game box:: 30 x 30 x 4cm
24 wooden dice
4 see-saws
49,50 €
Push
More than one hundred years ago, this was Lady McPherson’s favourite game. Now, PUSH makes a comeback to the game table and features a brand-new look! Up to four players shoot their wooden discs from ...
Push

More than one hundred years ago, this was Lady McPherson’s favourite game. Now, PUSH makes a comeback to the game table and features a brand-new look! Up to four players shoot their wooden discs from the edge of the board onto the field. The aim is to ‘pot’ the discs in the holes – but not all targets have the same score! The further away a hole is potted from the base line, the more points are won. Players must be dexterous and think strategically. Every disc that reaches the hole means it’s already occupied, and the number of available targets soon starts to diminish. To collect the most points, players need a steady hand, a cool head and sometimes a mean streak. Additional rules for practised players make PUSH a real challenge for all enthusiasts of skill-based games.
Game materials
Large wooden game board (50 x 50 cm)
48 wooden discs
For game board: a protective linen bag
For wooden discs: extra linen drawstring bag
For 2 – 4 players aged 8 years and above
Duration: 10 – 30 mins.
89,00 €
Die genaue Herkunft des Push-Spiels liegt im Dunkeln. Seine Wurzeln reichen aber vermutlich bis ins Indien des achtzehnten Jahrhunderts. Im Zuge der Kolonisation durch Grossbritannien und dem damit verbundenen Austausch der Kulturen gelangten einige traditinelle Brettspiele über England nach Europa. Bekanntestes Beispiel: Das indische Nationalspiel "Pachisi". In vereinfachter Form ist es heute auf der ganzen Welt verbreitet, der deutsche Titel lautet "Mensch ärgere dich nicht. Auch das bekannte Carrom-Spiel, mit dem Push eine gewisse Ähnlichkeit aufweist gelangte vermutlich im neunzehnten Jahrhundert vom Jemen aus über Indien nach Europa. Im Gegensatz zu Carrom konnte Push sich jedoch niemals wirklich durchsetzen. Daß es gegen Ende des neunzehnten Jahrhunderts eine zumindest lokale Bekanntheit erlangte, verdankt das Spiel der Leidenschaft einer einzelnen Frau: Lady Sarah McPhearson.
Die Leidenschaft einer Lady
Im Jahre 1889 quittierte Lady Mc Phearsons Vater, der Earl von Glenmoral, seinen Dienst als Gouverneur von Jaipur und kehrte mir seiner Familie in die schottische Heimat zurück. Seine Tochter Sarah war damals 16 Jahre alt und in ihrem Gepäck befand sich ein reich verziertes Spielbrett. Es heisst Sarah habe das kostbare Brett und die dazugehörigen Spielsteine aus Elfenbein zum Abschied von einem reichen jungen Kaufmann erhalten, der bei der Familie häufig zu Gast war. In Schottland angekommen gab man der jungen Lady schon bald den Spitznamen "Shooting Sarah": Sie verbrachte Stunden und Tage mit dem indischen Spiel und war ständig auf der Suche nach geeigneten Partnern. Offensichtlich wirkte ihre Leidenschaft ansteckend. Noch im selben Jahr tauchten erste Nachbauten des Originalbrettes im Verwandten und Bekanntenkreis der McPhearsons auf.
Ausbreitung
Die regelmässigen Turniere, die die junge Lady auf Balindor Castle veranstaltete, sorgten dafür, daß das Spiel zunächst in der Gegend um Glennmoral eine gewisse Verbreitung fand. Bald wurde es nicht nur in adligen Kreisen gespielt, sondern tauchte in allen Schichten der Bevölkerung auf. Teilweise kursierte es auch unter dem Namen: "Sarahs Passion" (Sarahs Leidenschaft). Um die Jahrhundertwende befanden sich in vielen Landgasthöfen quer durch Schottland einfache Spielbretter. Als Spielsteine verwendete man markierte Holz- oder Metallscheiben. Der indische Name des Spiels ist nicht überliefert. Die schlichte Bezeichnung Push, die sich schließlich allgemein durchsetzte, stammt vermutlich von Lady McPhearson selbst. Bis ins hohe Alter liess sich die Lady niemals von ihrer täglichen Push-Partie abbringen. Mit den Jahren wurde sie zu einer Meisterin am Brett und es fanden sich kaum noch ernstzunehmende Gegner für sie.
Niedergang
Es scheint fast, als sei der Erfolg des Spiels direkt mit der Persönlichkeit von Lady McPhearson verbunden gewesen, denn nach ihrem Tod geriet das Spiel seltsamerweise bald wieder in Vergessenheit und verschwand nach einigen Jahren fast vollständig aus dem öffentlichen Leben.
Zu den Spielregeln
Schriftlich überlieferte Spielregeln gibt es für Push keine; auch auf Balindor Castle findet sich nichts dergleichen. Dass man bei Push Spielsteine vom Rand des Brettes aus in die Löcher schiessen muss, ist auf den ersten Blick ersichtlich und über die Grundregeln herrscht unter den wenigen noch praktizierenden Push-Spielern weitgehend Einigkeit. Gelegentlich trifft man auf lokale Unterschiede und Eigenheiten. Wir haben uns bemüht alle verfügbaren Informationen zusammenzutragen um das Regelwerk so vollständig wie möglich zu rekonstruieren und neu auszubalancieren.
Zum Schluss
Mit unserer Neuauflage möchten wir dazu beitragen, dass das Push-Spiel wieder mehr Verbreitung findet. Wir sind sicher, daß das neue Push auch in Ihnen etwas von der Leidenschaft zum Leben erwecken wird, die Lady McPhearson vor mehr als hundert Jahren in ihren Bann geschlagen hat.Wir wünschen Ihnen viel Erfolg beim Einlochen.
Push fördert die Auge-Hand Koordination sowie manuelles Geschick, zwingt zur Ruhe und macht jede Menge Spaß. Die Gestaltung des Spielbretts ist eine Augenweide und macht Push zu einem besonderen Spiel. Push ist ein Muss für jeden Spieleliebhaber.
Thomas Henze - Der Dom
RETTET RAPUNZEL!
How can we free Rapunzel from her dark tower?
No, not by climbing up her braids of hair! We simply deconstruct the tower, piece by piece. By defying all logic, we don’t start at the top but at the ...
RETTET RAPUNZEL!

How can we free Rapunzel from her dark tower?
No, not by climbing up her braids of hair! We simply deconstruct the tower, piece by piece. By defying all logic, we don’t start at the top but at the bottom of the tower! Using a wooden disc, we perfect our aim to knock out the tower piece at the base – but without the tower collapsing!
It’s all because of the law of gravity. Of course, not every go is successful – and that’s half the fun … After all, the other players also want their turn.
Who will bring Rapunzel safely down to terra firma?
Game materials
11 tower pieces
1 Rapunzel figure
Game box: 11 x 11 x 3,5 cm
14,50 €
Authors: Torsten Marold und Steffen Mühlhäuser
SCHNIPP-TRICK
The small wooden skittle was still standing on its disc. After a skilful puck shot the disc slides away, while the skittle remains proudly standing on the tabletop! It’s down to the law of inertia – ...
Steffen.Restposten
SCHNIPP-TRICK

The small wooden skittle was still standing on its disc. After a skilful puck shot the disc slides away, while the skittle remains proudly standing on the tabletop! It’s down to the law of inertia – and, of course, the shooter’s skill.
At the start of the match, ‘all ten’ proudly stand on their round disc-plinths. Ready for the first puck-shot at the discs! The player who shoots a disc from under a skittle, yet without making it fall over, is allowed to collect the free skittle. If the skittles tumble, the shooter goes away empty-handed. The round of flick shots continues until the highest scoring red skittle is collected. SCHNIPP-TRICK is an entertaining and exciting skittles match. The smoother the table, the faster the puck glides!
Game materials
10 wooden skittles 11 wooden discs
For 2 – 5 players aged 8 years and above
Duration: approx. 20 mins.
SPECIAL OFFER: 7,50 €
Author: Torsten Marold
Das bunte Holzspiel Schnipp-Trick erfordert etwas Übung mit dem Schnippen und ist ansonsten nicht nur hübsch anzusehen. Wer generell Geschicklichkeitsspiele wie beispielsweise Subbuteo mag, findet hier kurzweilige Unterhaltung nur eben nicht aus billigem Plastik, sondern mit hochwertigen Materialien.
Carsten Pinnow
in "angespielt" - Dezember 2016
Takla
Smart bridge design for high- and low-rise builders
A genuine treat to mark our fifteenth anniversary is an ambitious game with one hundred-and-twenty large building blocks and a five-part ...
Takla

Smart bridge design for high- and low-rise builders
A genuine treat to mark our fifteenth anniversary is an ambitious game with one hundred-and-twenty large building blocks and a five-part interlocking game board inside a tailor-made solid wooden box. Total weight: five kilograms!
TAKLA is an intriguing game. The players’ rules sound simple: “Construct a freely suspended bridge out of wooden blocks with a span from your starting line to the red ball on the central column.” The task is hard toil for the builders and a playful lesson in structural design laws. No support is allowed for the bridge span as it reaches the middle, so the balancing blocks must be placed with extreme skill. The further away that the starting mark is from the central column and the higher the red ball, the greater the challenge. By choosing the difficulty level, players can adapt the game to suit their skill. If play is in ‘real time’, the winner is the first player whose bridge touches the red ball.
The second variant is all about reaching the target with the fewest blocks. TAKLA has high appeal. If the game is on the table, everybody instantly wants to start construction! Despite the simple rules, new and awesome bridge structures are created in the battle with the unerring laws of gravity. Every bridge collapse makes us smarter…
Game materials
five-part playing area made of wood
120 building blocks
wooden box
for 2 – 4 players aged 7 years and above
Duration: 10 – 20 mins.
79,00 €
Extra blocks:
40 loose blocks for
10,00 €
Author: Roland Preuß